Què aporten a les marques?

 

Els influencers són persones que compten amb una alta quantitat de seguidors als seus perfils de xarxes socials i que es fan conèixer sobre un tema en concret. Cada vegada més les marques els utilitzen per arribar al públic que ells volen i desitgen d’una manera més senzilla que no utilitzant els mètodes tradicionals de publicitat, i així, poder tenir un impacte major i amb més èxit.

Actualment, la confiança d’una marca es transmet a través de lo que diu la gent, les seves opinions. Per això fer que un influencer parli sobre la seva experiència amb un marca sent consumidor o consumidora, a través d’una foto, vídeo… fa que tots els seus seguidors l’escoltin i tinguin una opinió més creïble d’aquella marca.

Hi ha diferents tipus i diferents nivells d’influencers. Cada vegada n’hi ha més en les xarxes socials i per alguns s’ha convertit en la seva feina, deixant de banda els estudis, la feina… I per molts deixa de ser un hobby i es converteix en una feina i molt ben pagada, depenent sempre del nombre de seguidors que tingui. Cada vegada, les marques utilitzen més els influencers per donar-se a conèixer i guanyar popularitat.

Però, s’ha d’anar en compte amb el tipus de publicitat que es vol fer a través d’aquests perfils, perquè els seguidors, no volem rebre constantment publicitat a través d’aquelles persones que seguim per interès o entreteniment. Per tant, cal una estratègia clara de branded content (es tracta de saber entendre las necessitats del usuari i donar-li lo que necessita).

Les marques regalen experiències amb el seu producte o servei amb l’objectiu de que els influencers publiquin fotos, vídeos i, en definitiva, parlin de la marca, sense causar l’alerta de que el contingut és patrocinat.

Cal, però, fer contingut que mantingui tant els interessos de l’influencer com els de la marca. Tal com diu John Bohan, fundador i CEO de “Socialyze”, a l’article de la revista Forbes, “és important que el contingut sigui compartit i la marca defensi sempre els seus drets en aquesta relació comercial.”

Llavors, el branded content agafa una altra forma, i té com a protagonistes a influencers de més o menys influència però amb una alta capacitat d’atraure un públic molt diferent amb els mateixos interessos i aconseguir generar popularitat de la marca i sobretot, i el més important, credibilitat perquè facin l’ús del producte o servei anunciat.

Cal doncs, que les marques tinguin present aquests termes d’influència a l’hora de crear una estratègia de màrqueting per donar més valor al contingut.

A continuació exposem alguns exemples de campanyes recents que han fet certes marques amb influencers espanyols:

 

Spain China Project

L’Administració Nacional de Turisme de Xina a Espanya, el passat 2016, va dur a terme una campanya per tenir més turisme espanyol a Xina. Per fer-ho, va convidar a 150 influencers de moda a viatjar al país asiàtic i compartir les seves vivències a través de l’últim model de mòbil de la marca Huawei. Els influencers van compartir les seves experiències a les xarxes, utilitzant el hashtag #SpainChinaProject i aconseguint una alta repercussió i notorietat de la marca. A més, es van crear diversos concursos per tal de generar més interacció entre els seguidors i la marca.

 

10º aniversari Desalia

Després de vàries edicions convidant als influencers més potencials d’Espanya a passar uns dies al Carib, el festival Desalia organitzat per Ron Barceló, es trasllada, pel seu 10é aniversari, a un creuer pel mediterrani. Del 16 al 21 d’Abril, més de mil joves incloent-hi influencers de moda com Dulceida, The tripletz o Gigi Vives, van embarcar en un creuer de 5 dies ple d’espectacles, festa, concerts i moltes activitats diverses. Un esdeveniment que un any més va aconseguir generar notorietat sobre la marca de begudes alcohòliques “Ron Barceló”. Aquesta marca va aconseguir reunir els influencers amb més seguidors d’Espanya per tal de fer-ne ressò a les xarxes.

 

Rimmel London Scandal Challenge

Una altra marca que ha apostat per oferir una experiència anomenada “Scandal Challenge” a influencers de moda ha estat “Rimmel London”. La marca, va convidar a diferents youtubers a participar a un escape room basat en una història de terror que acabava resolent-se amb un premi de productes “Rimmel London”. Influencers del moment com Dulceida o Laura Escanes, van participar-hi gravant tota l’experiència i posteriorment publicant el vídeo a les xarxes. Una altra campanya de branded content que demostra el poder que tenen els influencers per generar popularitat a les marques, i la immensitat de possibilitats que tenen aquestes per crear experiències que repercuteixin positivament al coneixement de la marca.

Bloc a WordPress.com.

Up ↑